کد مطلب:150253 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:128

گویا کربلا حماسه های خود را بعد از عاشورا شروع کرده است
دقت كنید و سر سری نگذرید، این وقایع را به راحتی برای ما گفته اند و ما ساده گرفته ایم. ببینید زینب علیهاالسلام چه می گوید و چگونه بی باكانه حمله می كند، آن هم نه از سر عصبانیت، بلكه در یك حالت تعادل و حكمت. متن عربی فرمایشات حضرت زینب علیهاالسلام را ملاحظه كنید كه چقدر زیبا و مسجع سخن می گوید انگار در قله ی آرامش نشسته و گوهرهای منظم را در یك اعتدال و حكمت و فرهیختگی به بشر عرضه می كند.

آری! گویا كربلا حماسه های خود را بعد از عاشورا شروع كرده است و گویا ماندن را اسیران كربلا معنی می كردند، چرا كه انسانها در شكستها عموما معنی خود را از دست می دهند، و یأس آنها را فرامی گیرد و همه ی هستی و قامت خود را فرومی ریزند، و در كربلا بعد از كشته شدن، معنای ماندن، تازه سر بر می آورد، تا هیچ كس در هیچ شرایطی توجیهی برای بد ماندن نداشته باشد و بی


دلیل ماندن خود را به دشمن تقدیم نكند. مبادا در نیستی خود زیر سایه دشمن دست و پا زند و به جای آنكه به شعله ور شدن خود بیندیشد،به خاكستر بودن خود فكر كند. هیهات، هیهات، كه رسم حكمت حسینی هرگز چنین نیست و حسینیان را چنین زندگی نشاید، چه زن و چه مرد، چه دیروز و چه امروز.

سلام ما بر خانواده ای كه در تیررس مصائب، نه تنها فرونریختند، بلكه شعله ورتر شدند و گوهر انسانی خود را با صیقلی افرون تر به بشریت عرضه كردند، تا شیعه هیچگاه در راه متوقف نشود. آیا از خاندان هدایت چیزی جز این انتظار بود؟

السلام علیكم یا اهل بیت النبوة و معدن الرسالة... كه چقدر بزرگید! خدای را سپاس كه چنین خاندانی را به بشریت عرضه كرد.

و السلام